Hett!! 28.8.08

Alltså shut va varmt de är på dagarna och de är i slutet av augusti! ( I like)
Idag fick jag känna på hetta!!, inte värme! vi gick till en lekplats men de gick bara inte att vara kvar, fanns typ ingen skugga så vi drog oss vidare ganska fort, och vi träffade på dom andra nannys i området, (alla känner alla i vårt hus) dom är väldigt sköna, och särskilt en kvinna, en mörk äldre kvinna med underbar humor och när hon kom till skuggan sa hon bara "oh this is like shadow from heaven MM MM MM!" (svårt att beskriva såhär men jag hoppas ni förstår). jag var iaf tvungen att bita mig i läppen det lät så grymt kul!

så ni kanske undrar om nannyn som är med mig?, Maria är en äldre dam som kommer från Bolivia, där var hon lärare så hon har en underbar spanska, (säger alla) alltså en lättsam spanska. Hon är världens gulligaste, en sådan som aldrig skulle prata illa om andra och verkar ha ett hjärta av guld!  OCH barnen älskar henne!  hon har bott i USA i 17 år och varit hos barnen sen dom föddes så inte undra på att hon är poppis:) så jag är väldigt glad att barnen ändå tagit in mig i deras liv så mycket som dom gjort! (hon bor dock inte i lägenheten, det är mitt privilegium)

ÅH, nu börjar de verkligen skapas band mellan mig o tjejerna, och dani börjar komma ut ur sitt skal.
Dani vill sitta i mitt knä, dricka ur nappflaskan hos mig, hon sträcker ofta sin hand mot mig o säger kom! o ibland kan man höra henne ropa, saaannaa! igår ville hon tillochmed att jag skulle natta henne. sweet!
Emi är de inga problem med! hon har varit nära mig sen första dagen, vill ofta vara i famnen och gosa med mitt hår och dricka ur flaskan och natta henne osv! dock kan hon testa mig ibland inte medvetet men de händer! men fixar jag ;P
Det låter kanske som små saker men man ser på ett barn när den börjar lita på en! och de börjar visas nu, och de är mig en underbar känsla! men de behöver självklart byggas upp!


OKEJokej nu ska jag bara dela med mig om att jag har börjat utforska området häromkring!
och som jag skriver i rutan här under så är de mesta dels "spanska gator",
Igår letade jag upp apoteket o post kontoret, gick bara bra! så jag passde på att köpa lite frimärken,
så om ni har tur får ni ett vykort/brev snart!
Idag gick jag upp till en av dom större gatorna och där finns de lite allt möjligt men mest restauranger o skönhetssalonger!
Att få sina naglar och håret fixat är tydligen rätt billigt där och ska kanske utnyttja den möjligheten också,
eller det blir nog naglarna vore kul att piffa till dom, vilket jag inte bryr mig så mycket om annars! men håret är känsligt!

Anyway ikväll så har jag jobbat kväll och det innebar en massa kvalitetstid med flickora, vilket gav resultat!!
När pappa kom hem senare på kvällen ville dom sitta i min famn med flaskan o mysa!
och sen fick jag natta dom och jag lyckades! Weey!






*Ibland kan man tro att man är i Spanien eller något annat spansktalande land, typ 90 % här talar spanska också
och om man går några gator upp så är de 100% bara spansktalande, dom bor alltså i usa utan att kunna engelska!
hur galet är inte de? men dom har sitt område och verkar klara sig väldigt bra med bara spanskan!

*Engelskan har jag börjat använda flitigt, vilket är otroligt kul men däremot blir jag lite splittrar när jag ska skriva så ursäkta när de dyker upp engelska ord eller stavfel för den delen! :)


KRAM!! SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0