college. .

Onsdag.

Vi har ett tajt schema och små raster som man knappst hinner till datorn och speciellt när internet här tar en evighet att ta sig igenom.

Det är miljoner grejer, händelser o citat jag vill berätta.. annars trivs jag bra utan datorn men vill få ut allt!

Men nog om detta, denna dag började illa. vaknade med fet huvudvärk men försökte bara ignorera det,

åt frukost och sedan började dagen, tillbaka till skolbänkarna.

Våra lektioner består mest av PRESENTATIONER, alltså redovisningar som jag avskytt hela mitt liv.

men hur roligt har de inte varit, känner mig lugn och njuter av att lyssna på dom andras info.

Dom handlar till stor del om våra egna länder, alltså landsutbyte och det är riktigt intressant att få höra egna historier från andra länder.

och sen självklart sammarbetar vi även med varandra (olika länder), vi blandas i grupper och får ett projekt att presentera.

Givetvis måste vi hela tiden prata engelska, de är en given regel oavsett vem vi pratar med, och de är underbart roligt men dock kan låta förhemskt många gånger. . något man får ta med ett skratt!


och ikväll har vi haft barbecue och jag fortfarande huvudvärk, bara för att få klaga lite.

(men de är rätt jobbigt när man måste vara fokuserad på lektioner med dålig luft inne och sol,hett ute.)

I alla fall så ikväll har vi haft besök av en Polis för att ha en säkerhetsgenomgång!

Det var så sjukt amerikanskt, men de konstiga är att de känns sååå naturligt alltihopa, nästan hemma.

Har väl förmodligen och göra med TV & Musiken.

Vi fick oss iaf en hel del skratt mkt pga att han hade otroligt skön humor och är man vän med numera skolans pajas, madde

har man aldrig tråkigt ;)



*vårat skolprojekt, ni förstår väl vad vi menar? usa möter sverige, cultural care hjärtat, vi kommer med kärlek...
*underbara trappa där vi slappade i solen
*pajasmadde, lyste upp lektionerna med sjukaste humorn, puss på dig!
*och så barbecue kväll! kocken ställde gärna upp på bilder ;P




 


Torsdag.


guidad tour i NYC, fantastisk tour, dom tog med dom flesta gobitar,

frihetsgudinnan, times squere (nakna cowboyen), empire state building, rockafeller center, kyrkor(jag är inte troende men st:patricks katedral och st:pauls kapell har historia!!)

och såklart mycket kändis platser:) det gillar vi alla, gossip!

dock var de så mkt att jag inte ens kommer ihåg allt nu men bla. vart vännergatan är, kändisrestaurang i soho, man in black området, vart "harry potter bor", vart vissa avsnitt i sex and the city inspelats, vart "samantha" bor, heath ledger bodde, vart michael jacksson har lägenhet, kändisgator(soho). . . kändaste shoppinggator o andra gator såklart.

och sen har vi alla oändliga skyskrapor som är löjligt höga, o besökte ground cero...tragiskt men svårt att föreställa sig när man inte har sett tornen i verklighet innan..dock stod de ett hus brevid 55 våningar högt och på bara den höjden får man ont i nacken av att titta upp och då ska man alltså lägga på 55 våningar till på det så har man twin towers höjd.. det är ju helt sinnes.

Bara att vara uppe på rockafeller center var heeeelt otroligt, såg ut över hela staden, fantastisk utsikt över central park o alla underbara skyskrapor åter igen.. jag älskar dom.

sen när ropar en i personal i en affär sexy efter en? haha de var så sjukt!

Det här är en sådan upplevelse alltså. man är så trött på eftermiddagarna o kvällarna ännu mer. .

innan man lägger sig känner man sig som en zombie o däckar sen isängen,
alla dessa utryck, nya energi rika vänner o koncentration. och JETLAG fortfarande,
man blir helt knäckt om man råkar se svenskt tid, när jag lägger mig vid 11 här är klockan 5 i Sverige.

Men de är så värt och kommer snart ikapp.

undrar bara. . . . varför gör inte alla de här?

bo och jobba utomlands

säkert sätt att resa

växer som människa

nya vänner från hela världen

lär sig om andra kulturer o länder

får något fint på CVn

lär sig otroligt mkt om barn, bra för framtiden. . .

och får ett fantastiskt minne och en erfarenhet för livet!

inte mkt att säga emot va?


Ps.

till alla vänner o släkt, ta inte illa upp om jag inte hört av mig, det strular med både internet o haft fullt upp på skolan.

vi hörs snart, tänker på er med! Ds.





    Jag och josse på rockafeller center+ utsikten över central park, frihetsgudinnan, och utsikten över manhattan från färjan.

Times squre och nakna cowboyen såklaart! hah han får inte lite tjejer alltså!

 Ground zero, platsen efter twin towers...
byggnaden brevid är 55 våningar högt och om man lägger på en likadan byggnad på alltså 55 till så är det höjden på tornen.




Fredag.

Dags att träffa familjen, vi åkte buss i 2 timmar.
Jag och madde hamnade på samma buss, de var skönt att ha någon att prata med om allt(typ oro o förväntan).
Vi åkte igenom Queens, förbi manhattan, Brooklyn, Staten Island och stannade på en plats i New Jersey där vi blev hämtade av våra värdföräldrar!
När bussen stannade gick ögonen som en radar över parkeringsplatsen, jag visste hur hon såg ut o fick tillslut syn på henne, hjärtat dunkade hårt och glatt
sen försökte man bara få ut rätt ord på rätt språk och så var vi plötsligt i bilen o var påväg HEM!


KRAM, SF

Kommentarer
Postat av: Harriet

Åh Sanna vad du får vara med om! Det är så roligt att få följa din blogg. Hoppas nu att allt blir bra hos familjen också. Men så klart kommer dom att bara älska dig! Sköt om dig och njut nu av allt men det verkar du ju göra:)) Stor kram Harriet (mammas jobbarkompis)

2008-08-24 @ 19:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0