Ensam hemma! (lördag)

Varje morgon vaknar jag och tänker att idag kommer jag inte träffa på människor som bara börja snacka med mig, finns utsikten kvar? ska jag hitta nya platser? träffa nya människor?... men blir lika glad när jag lägger mig varje dag och kanske lika förvånad att de faktiskt händer VARJE DAG!

Igår åkte min familj bort över dagen/kvällen så jag tänkte att då skulle jag passa på att lära mig bilen, lite gator och handla!
När man gör saker för första gången blir de ibland kaos! och särskilt när de gäller ett nytt land!
Man gör en hel del misstag osv, men de är väl då man lär sig som bäst?
Jag körde bil idag för första gången i USA, (Automat, MAzda)  Ingen XL size, jag är van att göra automat men ändå ska de jävlas! hahah, automaten var annolunda här så jag testade mig fram försiktigt i garaget, och innan jag tog mig ur garaget så var jag svettig, jag körde typ vilse och tog fel exit och de var de ena o andra! garaget har ju 16 våningar!!
 Men när jag tillslut tog mig och så var de en riktigt skön känsla att glida fram på gatorna här!

Jag körde då till ett område för shopping/mataffär!
Handlade mat för första gången själv! och såklart är även det annolunda, hur man betalar och alla fyllor som är fyllda med nya sorts varor och att chips/kakor hyllan som är lika lång som vilken hylla som helst, tex bröd! sjukt!

Efter det körde jag hem rätt stolt och glad att äntligen få köra bil, de gör mig alltid på bra humör!
så jag tog mig en bagel med cream cheese och tomater(favoritfrukost) och drog mig in till  NYC för att träffa
Madde!!  På bussen dit slog jag på Ipoden direkt och njöt av turen men en kort stund efter klev de på en kille och satte sig brevd mig och efter en stund så knackade han på min axel och började snacka musik! sjukt trevligt ändå! och SÅ ovant! Väl inne i stan så var det HETT, otoligt fuktigt nästa jobbigt! Mötte upp 'Madde på första bästa Starbucks och snackade ut om våra familjer o liv här borta!
Sen tog vi en prommis efter fifth avenue! och på nått konstigt sätt kom vi på att vi skulle utforska mer och testa lite genvägar och ja vi hamnade på nya ställen, vi lyckades faktiskt hitta åt Grand Central Terminal (tågstation) och sen gick vi lite vilse, hah så vi satte oss o åt lite på underbara AuBon! frågade runt lite och tog oss till Times Square!

Där skulle vi möta upp josse och vi var heelt slut i kroppen, för de som ser ut att vara ett kort avstånd på kartan är oftast inte det !! iaf så satte vi oss på ett fik och mötte ett äldre par som vi satt o snackade med! det är faktiskt riktigt trevligt att ha en konversation med nya människor från USA! dom frågar mkt om vad vi gör och hur sverige är osv!
Efter vårt trevliga möte gick vi för att möte upp Josse också, så skönt att äntligen få träffas alla tre!
Så även då satte vi oss på ett Caf'é och bara snackade ut och sen tog vi ännu en till promenad!

Om ni kommer hit eller har varit här så stöter ni förmodligen på en hel del inkastare/säljare iaf vid times square som vill sälja Comic Shows biljetter, jag älskar sånt men har bara inte gjort de ännu! så jag o Madde tänkte bara vi kör på det ikväll!! (igår) (Väl där inne noterar vi en kille som är så sjukt lik en kille i Jonas Brothers, han såg rätt ok ut men han hade en vringad tröja som var rätt utringad, inte så nice!)  och när vi får våra platser i salen så blir vi placerade längst fram vid podiet där komikerna ska stå, och på en gång visste vi att de skulle sluta illa, så vi bytte ett steg bakåt och gissa vilken som får ta våra tidigare platser, jo Killen vi noterade med hans kompis!
Och vad händer när man sitter längst fram ? man blir hackad på!! hahah och vad kommenterade komikerna hela kvällen om killen, Att han var Jonas brothers, att han hade uringad tröja!! haha vi hade så roligt tills ALLA komikerna började kommentera OSS!! blondinerna såklart! iofs hade vi roligt då också, de var så galet dom hade alla något att säga om blondinera från sverige! vi blev kallade Swedi och Hedi! med de var rätt lugna kommentarer ändå!

Killen och hans kompis stannade oss efteråt och frågade om vi ville hänga med dom ett tag! och de gjorde vi!
Det var minst sagt ett intressant möte! haha mer säger jag inte här! maila för detaljinfo, men trubbel var de kan jag lova!

2.30 var vi hemma hos mig(jag o madde) slocknade direkt!

BTW är de snart FASHON WEEK!!! dom har riggat upp de stora vita tältet i Bryant Park nu!


-Lägger in bilder senare!

KRAM SF!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0