Första arbetsdagen!

7 am startade min första arbetsdag, mamma och pappa går till jobbet och jag tar över flickorna.
vi leker en stund för att vakna till o sen gör jag iordning frukost
efter de leker vi en stund till och det gick kanon bra, dom frågade inte efter mamma o vi hade de mysigt!
9 am kommer Maria, nannyn och så har jag freetime till 11
men idag ville jag hänga med dom så vi gick till miniparken tillsammans och lilla Dani var så söt o ville hålla min hand hela tiden. och idag fick jag även syn på första krypet, en kollosalt stor skalbagge,(större än humla, fatta!!) var verkligen tvungen att bita mig i läppen för att inte skrämma flickorna.. usch ser inte fram emot fler äckeldjur!
Det är verkligen så att allt är verkligen large size här, ibland bra ibland inte!!!! ;P
MiniParken

och fram till 1 hjälps vi åt med lunchen sen har jag,

Freetime från 1-5 pm.
Då passade jag på att ta en nap, inte van att kliva upp 6 och alla intryck gör mig rääätt så trött
sen såg jag lite skön amerikansk tv! och käkade lite!

kl 5 pm. kom mamma hem men då tog jag flickorna till parken och sen till lekrummet!
det var kul med lite panik, Dani goes crazy :) hah! men under kontroll!

kl 7 pm avslutar jag dagen med att vi äter middag tillsammans!
Mamman är en riktigt duktig kock! tack för det!


Maten vi ätit hemma, är mesta dels mexicanskt vilket jag är helnöjd över, quesadillas, guacamole, osv... MM MM MM!
Sen har vi druckit lite gott vin och margarita! vi har festat till de lite!
och de känns väldigt bra med föräldrarna också, vi kan kommunicera bra både på svenska och engelska och dom är öppna och lyssnar på mig! SKÖNT!


Om man ska ta upp något som är mindre bra, för inget är ju dåligt här just nu iaf :)

så är de väl,

-mat struggle varje dag, men de är inget som är omöjligt! dom har lite svårt att fokusera på att äta!

-lilla Dani är väldigt busig och envis, vill varken sitta i vagn eller vara i famn när storasyster Emi går själv!
(hon vill alltså göra allt som Emi gör!, kan bli jobbigt när hon är mindre)

men vad är livet utan utmaningar, right? ;)

MEN, dom är ändå underbara och söta som socker som sagt!
och dom har redan för sig små rutiner kring mig,
-Dom kommer in i mitt rum och säger up! sen säger dom Sanna up. så vill dom sjunga o gosa!
-När jag ligger i soffan eller om jag sitter på golvet kommer dom springades och kastar sig i min famn, typ attackerar mig med kärlek :) huuuur mysigt som helst!


KRAM /SF
 Can´t get enough of this!
sjuuukt underbart att vakna upp till detta varje dag!
(just denna bild är i början av skymmningen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0