Home Sweet home

Nu är jag äntligen på plats på riktigt,
har varit hemma i New Jersey i två dagar nu och de händer såååå mkt!
jag lever i en dröm tror jag... eller som vi kompisar här borta kom överens om, de känns som man är med i TV!
allt man sett o hört om har man ju sett på tv! och nu är man här själv! och de är så otroligt overkligt men underbart!

Fredag
Som sagt så hämtade mamman upp mig och så åkte vi hem och träffade flickorna, Emi & Dani, och deras spansktalande nanny Maria. och dom var helt bedårande! lite blyga men söta som socker! och maria var så glad och super trevlig och sa hela tiden hur glad hon var att se mig!
Så hade vi lite kvalitetstid och sen fick jag en guidad tur av bostadsområdet av Maria o flickorna, vi har pool utomhus och inomhus, gym, ett shoppingmall och det känns som man bor på hotell med FANTASTISKT UTSIKT!
sen åkte jag, mamman o flickorna på en tur med bilen i området, till lite större shoppingmalls, mataffären och bara visade mig runt! och efter det gick vi på restaurang och käkade sushi, gott!!!!
Fick btw kontakt med flickorna efter den dagen, de känns toppen och föräldrarna är lite överraskade över att de gick så fort och de känns ju bara ännu bättre! :)

 Utsikten från balkongen, sjukt vacker på natten *


 

Lördag
Då fick jag träffa pappan och de var också mycket trevligt! (kommer från göteborg)
SÅ vi kommer varva Spanska, Engelska och Svenska. det är helt galet att småtjejerna kan det, jag ska försöka göra mitt bästa ;)
men maria har lovat att lära mig spanska, och så pratar jag engelska med mammans och svenska med pappan.
På morgonen berättade dom att dom letar hus nära stranden o frågade om jag ville följa med på husvisningar,
vilket jag självklart ville!! Det kändes som vi åkte igenom hela USA men de var bara i NJ området.
Jag tror jag gapade hela dagen!! vi såg stora mansions, gårdar, små söta hus och många hus med pooler!
det var som att vara med på tvprogrammet cribs!  jag hade så roligt, de blev inget hus den dagen men dom funderar på att antingen köpa permanent boende eller helgboende, jag hejar på helgboende, vill ju inte tappa lägenheten dom har nu, GULDLÄGE till new york, 10 minuter bort, går inte få bättre!
 
Efter husletandet så åkte vi till stranden, mammans bror bor i ett beachhouse så vi slappade där ett tag i solen och lekte i vattnet, de var otroligt skönt!


Söndag

Idag fick jag fritid ,så jag fick  göra vad jag ville så jag åkte in till manhattan och tänkte att jag skulle lära mig hitta lite och shoppa,
nog var jag lite nervös, ta bussen själv och klara mig själv där inne! men de gick så BRA! faktiskt riktigt lätt att hitta på manhattan, underbara gatusystem med streets och avenues! och jag är  i HIMLEN! shoppinghimlen, shoppade på victoria secret och mtv store idag. jag tror jag höll på dö av stolthet när jag tagit mig hem igen! haha. en underbar dag på stan alltså, nu ska jag spendera resten av dagen med familjen och imorgon är de dags för jobb!

-Det roliga nu
Är att det är bara jag som får byta blöja och ge flickorna flaskan, annars skriker dom. :) känns bra!
Artigheten
Att alla är så pratsamma, hjälpsamma och gulliga. blir kallad honey, sweetie osv. ovant men roligt!

  

KRAM SF,
btw så får ni maila om ni vill få tag i mig, kan inte ringa eller messa internationellt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du verkar ju ha det kanoners! :) har du fatt mobil an? nar du far det kan du ju hora av dig om du har lust! Eller du kan ju iofs ringa hem. Mitt mobilnr ar 908 565 3989 och hem 908 439 3335. Hare gott!

2008-08-26 @ 19:27:49
URL: http://malinforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0