Min blogg, Min början








Livet blir inte alltid det man tänkt sig!
Det viktigaste jag lärt mig dom senaste åren är att man ALDRIG ska säga ALDRIG.
Nu sitter jag här ganska oväntat med ett år i Stockholm som Au pair i ryggsäcken och med en framtid i USA framför mig...

Jag åker den 18 Augusti till USA, NY
Kommer spendera den första veckan på ett "Au pair College" på Long Island.
Sedan Flyttar jag in hos min Värdfamilj i NJ, men har galet nära in till NY!!

Innan denna familj tackade jag nej till 3 andra familjer vilket känns som om de var meningen nu eftersom jag hittade denna familj som verkar toppen, bor flott o  i samma stat som andra aupairer som jag redan känner!
Att vara petig och noggrann och att man alltid ska gå på magkänsla efter massvis av frågor lönar sig tydligen!!

Jag kan omöjligt veta men jag TROR att det här är ett av mina bästa beslut i livet, eller. .  jag hoppas det iaf!
Jag måste erkänna att jag är rädd. Att flytta till Stockholm var rätt stort men att jag nu ska börja hänga i New York de är ju bara galet. Jag längtar samtidigt som jag inte har en aning om vad som väntar mig och hur jag borde känna inför de här!
Får ju både syner av terrorist attacker och ser samtidigt framför mig hur jag har the time of my life där borta!
Den här väntan är olidlig, alldeles för mycket oro o tankar springer i huvudet, men en vecka kommer gå fort, jag vet.
Då får man stå med en ensam klump i magen, massa tårar och separationsångest för att säga hejdå till släkt och vänner...

Så just nu är de väl mest kaos i knoppen, men de känns otroligt bra att jag tar detta steg!
Det kommer stärka , ge mig massor av kunskap/minnen och så kommer jag också se mer av världen!


Mer från mig närmare avgång
Kram. SF



BTW så har jag hittat det mest passande mottot för mig här i livet.
"Gör ditt bästa och låt livet göra resten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0