Back to School

Ha överseende!
Jag sitter i en datasal som skulle ha trådlöst men icket och då finns sladden inte nära ett uttag så en timme har jag på mig innan batteriet dör.



Okej HEJ sverige, mina kära vänner o släkt!

FLYGNINGEN.
Stockholm- Reykjavik
Mellanlandingen var fantastisk, det var som att få en guidad tur över island med flyg.
underbara landskap, dit borde man återvända en dag. men fick se en hel del!
((Självklart ska jag bjuda på lite kändisGossip, "träffade på" Brees dotter i Desperet housewifes.)) 

Reykjavik-New York
Landnigen var galen, aldrig upplevt ett sånt pirr i magen,
först får man syn på stränderna, sen närmar man sig byggnaderna och får syn på självaste manhattan,
king kong dök upp i min hjärna, varför vet jag inte exakt men byggnaderna var enorma o sjukt mäktiga, vissa grät och jag bara gapade och försökte få en bild. avgör ni om ni ser, men de var inte bästa vädret :S

 





 

USA.
Om det här skulle vara ett röstmeddelande skulle det nog vara i falcett..

Det är så mycket känslor just nu och tankar som redan börjar komma på engelska!

Än har jag förståss inte sett så mkt av landet, vi "skeppades" iväg direkt från flygplats till college på Long island,

och det var mig en galen biltur, en gammal gubbe som körde som han stulit bilen och praktiskt taget sladdade i kurvorna i hög hastighet,men sånt är ju häftigt. hah!

Okej bara så ni kan få en liten känsla om vad man får vara med om här så ska jag berätta....


Vi kom hit till St. Johns university typ 4 på natten (svensk tid)

De första vi fick göra var att packa om våra feta oorganiserade väskor till en veckas packning i en mindre väska.

Sen fick vi våra rum för att sedan samlas i cafeteria på välkomstmöte och klockan tickar, då drar dom igång infosnacket, alltså viktig information efter 11 timmars väntan/flygresa... och självklart fick vi pizza! sen var de dags för sängen. typ kl 6
och fukten var galen!

Idag började vi med frukost 7.30, vaknade pigg sen var det lektioner.
Vi är ca. 200 personer som ska bli aupairer här från hela världen från moldavien, dannmark, tyskar(typ hälften av oss)thailändare, mexicanare, osv.  och Faktiskt så finns de också killar här, lite oväntat men kul!
men vilka som är bäst på engelska är ju inte svårt att lista ut. . . .  SVENSKARNA!!!

men iaf. Efter frukosten så började våra lektioner och vi är uppdelade i massor av klasser i typ Statordning.
alltså är jag med dom som ska till New Jersey och New York. rätt skön klass med människor från hela världen och som sagt mest tyskar... Vi delar också rum!, jag delade med 4 andra tjejer, 2 tyskar, en dans och en svensk.
Vi har en underbar lärare som är ursprungligen från malta, har skön dialekt och gillar att en laidpack stämmning, dra mycket skämt. Att lyssna på fakta som vi gjort några timmar idag är bara jobbigt, de är så mycket självklart och vi har nog alla blivit drabbade av något så underbart som Jetlag.

Ikväll har vi haft internationell singalong och varje land fick uppträda  på en stor scen med nationsbabysånger.
Det blev som en konsert, massor av skrik och glappningar för att heja på dom andra!

 

St:johns university, där jag bor och pluggar just nu, Gotjejerna, Frukosten + annan del av skolan.


Frukost- Färgade/sockrade flingor med mjölk och bagel med ost
Lunch- Baugette, skämtar dom med mig? jag är jämt hungrig och det blir inte mindre med alla dessa intryck man får en macka till lunch!!
Middag- Fisk med bakad potatis, varma grönsaker och sallad. dom försöker verkligen vara nyttiga, de erbjöds tilloch med frukt!

Jag har glömt att säga att jag mår BRA, men de kanske ni förstår.
Campus området är underbart, en sjö, natur och urgamla hus med american style, dock är de väl inte topnotch där inne men det klarar man av. Alla människor är trevliga och de är sjukt hur snabbt man blir tajt med svenskar man aldrig sett förr!
Man har redan hittat sina gäng  som man trivs med och känns som man har hängt i flera år innan!

Överraskning- Fick ett presentpaket från min Hostfamily,
Det innehöll, en guidad tour i NYC, en I love NY t-shirt, m&ms, popcoprn, presentkort på ett matställe och lite andra culturalcare grejer. Så otroligt fint gjort! känner mig verkligen välkommen och ringde sedan upp familjen för att tacka och nu känns de ännu bättre samtalet flöt på och fick prata med båda föräldrarna.


KRAM .SF

Kommentarer
Postat av: Malin

Bussturen kanner man ju igen! Vad kul att du verkar ha det bra dar! :)

2008-08-20 @ 15:03:35
Postat av: Marita Johansson

Hej Sanna vännen . Fick din blog av mamma så nu ska följa dig på äventyret i det " stora Landet " . Jag har lagt in en länk till dig på min blog. Du kommer säkert att trivas men vi hoppas du kommer hem någongång och inte blir kvar. Det är inte svårt att bli förälskad i det landet.

Sköt om dig nu



Kram

2008-08-20 @ 19:05:59
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Sylva

Underbart att du har det bra! Är så glad för din skull. Ser fram emot att läsa allt om din tid där borta. Kram Mamma

2008-08-21 @ 17:03:26
Postat av: Soffan

Är det så att din mobil inte fungerar där borta? att du ska få en ny av familjen? Sylva sa det när jag träffade henne på Coop. Du får skicka det numret sen då så man kan prata lite :) Sen ska jag skaffa det där Skype! Du verkar ha det bra iallafall och det är huvudsaken. Lycka till med allt :)hör av dig PUSSS!

2008-08-21 @ 19:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0