Engelskan...

"I Left all that matters to me,
to pursue my dreams."



Ni kanske undrar hur det går med engelskan?
Ja nu ska jag berätta hur det gått för mig,
och jag tror vissa kan instämma...

Steg 1
Innan man åker hit är man fett nervös, hur ska det gå?
hur fort lär man sig? kommer in i språket?
hur ska man förstå slang och deras "koder"/interna språk?
100 frågor och rädslor dyker upp,
Steg 2
och när man väl kommer hit, så blir man nervös inför varje grej man
måste uttrycka sig och förklara på engelska, och det hettar till lite på kinderna
när de blir tokigt eller meningen blir lite för lång och verben inte stämmer...
Steg 3
Man känner sig otroligt duktig, man drömmer på engelska,
man får engelska tankar och engelska ord passar bättre in
i svenska meningar..
Det ända man vill är att prata engelska
och man tycker att man är riktigt bra också,
trotsallt hade man(jag) aldrig haft en riktigt konversation
på engelska innan jag kom hit trots att man studerat det i alla år!
Steg 4 (kanske efter 3 månader..)
Man har bra konversationer
och man börjar förstå deras "koder", det interna
MEN det händer ingenting, utveklingen stannar
man blir fruktansvärt frustrerad,
ska man inte lära sig mera? hur ska jag utvecklas?
konversationer känns tomma, och man känner sig nästan
dum när ordförådet inte har utvecklats så mycket på sista tiden..
Steg 5..... ?
Det är nog dit jag är påväg nu,
och med hjälp av eng.böcker och mina amerikanska vänner
så går det nu äntligen framåt,.. utveckling wohoo!



Så  nu till helomvändningen i mitt schema och planer!
Jag har haft ont i magen ändå sen jag bestämde mig för att läsa
spanska, och inte vetat om de var rätt beslut,
och idag kom gjorde jag en helomvändning o signade upp för English,
OJ vilken lättnad, de var som att min magkänsla försökte stoppa mig,
och leda mig på rätt spår!
SÅKLART jag ska passa på att vässa engelskan när jag är här!
SÅ nu är det bestämt! 
Det blir English writing(på college), men måste ta ett
placement test för att se vilken nivå jag ska läsa på!
Det blir av nästa onsdag så jeeey! nu är det på gång!
oooch....spanskan får hänga på, på sidan om som privat nöje..no pressure!

Dessutom har jag något nytt på G!
min inspiration är tillbaka som sagt, (med julkänslan)
så nu vankas de kreativitet hos mig! mer om det senare....

Lyckans beslut!
SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0