Första Snön & Julkänslor!

Jag känner att jag har börjat sakta ner med skrivandet
och när jag väl skriver är det mest när jag är lite nere?..
Det är ju inte bra, men tyvärr är de oftast då jag är motiverad och vill få ut
känslor och tankar!
(det är väl samma sak som med dom kändaste och bästa
poeter, artister... när de gör ont i hjärtat kan man skriva som bäst)

Men idag kan jag glatt meddela att jag har en bra dag!
jag hade bestämt mig att jag skulle ta bussen till Jersey City,
Där ska jag nämligen plugga på college och behövde
checka hur lång tid de skulle ta med buss och hitta till campus!!
Så jag tog mig en prommis till bussstoppet, (typ 20 min)
och SHIT vad kallt det börjar bli nu!
och väl på bussen bad jag chaffören säga till när jag skulle av,
Så långt gick de fint, men när jag väl klev av bussen vart jag totalt lost,
jag började promenera då första snön bestämde sig för att komma fram,
med en otroligt stark och kall vind!!
så jag såg ingenting och visste verkligen inte vart jag var påväg men
kom faktiskt rätt och hittade en skylt och därefter letade jag mig fram
till Hudson County Community College (Campus)!
men thats was it! jag skulle bara hitta dit och så åkte jag hem igen!

Trots kylan så var de kul att komma till nya områden
(kanske inte så bra, lite hood(gangster) är det där borta,
men lite spänning kan ju behövas!?!



Och något annat jag bara måste berätta om är att
jag har hittat Christmasspirit! julkänsla...
Var och tittade på Julgranen & Isrinken vid Rockafellercenter
i fredags, har pyntat lägenheten i helgen, druckit glögg och kör julmusik för fullt!
och som pricken över i:et så kom ju då första snön idag, trots att de bara var en snövind!
OCH med julkänslor kommer även MYSkänslor, jag blir sådär härligt mysig varje kväll, och varje
morgon tar jag alltid iaf 5 min att bara ligga o mysa under varma täcket,
och myskänslan börjar även komma på dagtid, då passar det sig med en kopp te och nått gott till!
OCH OCH!! dessutom så med dessa nya och härliga känslor så får jag många bra tankar,
bara för att jag råkar skriva inlägg när jag inte är på bästa humöret innebär det inte att jag mår
så hela tiden, mitt humör skiftar lika mycket som NYC väder (OFTA, alltså)
men numera är jag för de mesta framåt och vill så himla mycket!

 
Julgranen och Isrinken vid RockaFellarCenter!
en undran bara... vart FAN växer sådär stora träd????????! (ursäkta språket)
 
 
Julgranen i Lobbyn i vårt hus!


BTW! julskinka är min favorit på julbordet och svenskjulskinka
kan man inte hitta här men när mamman här fick höra att de var min
favvo så fixade hon direkt en amerikansk"julskinka" som vi ska prova ikväll :)

Hoppas ni hittar er julspirit snart, de är en underbar känsla!

SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0