Nyheter!

Firade min 1a Thanksgiving!
Det firades dock på Lördagen och inte på den riktiga
Torsdagen den 27 November(då vi var i mexico)
Vi hade besök av ett svenskt par från sthlm, hade abba i bakrunden,
fixat en fet turkey med stuffing, god sås, mosad potatis, paj, och en god sallad!
och det dög så gott, världens godaste turkey och en levande och mysig stämming!
Dryck var vin, baileys och lite annat smått o gott!



Svenska Kyrkan i NYC
Nej jag har inte blivit troende, jag(och jonna) besökte svenska kyrkan
för att köpa biljetter till ett Lucia uppträdande.
Och när vi väl kom dit blev vi som förtrollade, det kändes precis
som vi steg in i sverige, det luktade tillochmed sverige därinne..
(kanske var kanelbullarnas förtjänst) så vi tog oss en fika och drack lite julmust!
och njöt av att "vara i sverige" för en stund..
http://www.swedishchurch.net/index2.asp?id=1




Projekt "Hyttrum"
Jag gör om mitt rum så gott det går, ger det min egna prägel..
förvänta er inte extreme homemakeover utan mer byta sängkläder och lägga till detaljer,
jag menar.. jag kan ju inte ens flytta på min möbler ;)... hah!

Flytt?
Ni som följt min blogg så vet ni att min familj här tittat på hus,
men nu är de ändrade planer, nu tittas de på lägenhet..2!
dom har alltså tänkt köpa 2 och bygga ihop dom!
Det innebär mer space och mer privatliv! jag hoppas hoppas!
men de ser ljust ut!
och lägenheterna ligger i samma hus som vi redan bor i, med exakt samma utsikt
men 5  våningar ner!
Jag känner mig otroligt peppad på den iden, vill så gärna vara kvar här!
(Jag kallas ju inte för KVARTEN för ingenting, kvart in till NYC!, vem vill tappa de?)

BIO


Första advent spenderade jag i en biosal,
Australia, Underbart stark och vacker film!
(se den!!)

SF


Kommentarer
Postat av: Jonna

Fan vad bra KVARTEN! Slagga hos dig varje helg nar du far mer space? ;) hahah

2008-12-03 @ 04:42:46
URL: http://jonnaoverthere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0