Lucia, Första kändisen, Brooklyn

LÖRDAG

Jag och Jossefinfinfin möts upp på 34th st,
går en shoppingrunda där,
sen drar vi oss downtown, där vi trivs som bäst!
NOHO, SOHO, Union square... mums!
även där kör vi shopping på bla, american apperal o urban outfitters

vem stöter vi på, på starbucks på Union square...??!!!!
ANNE HATHAWAY!!!!! vi var i exstas, min första kändis på NYC gator!
 
(leendet känner man alltid igen)

till kvällen hade vi biljetter till Svenskt LUCIA framträdande i
Holy Trinity Church, vid central park west...
så vi tog oss upp med tunnelbana men hamnade på east side,
vi bestämde oss för att ta taxi, men varenda taxi vi stoppande 
trampade ner gasen i golvet så fort vi sa vart vi skulle.
vi hade då 20 min till det började och vi var totalt fel,
med PANIK!
slutligen tog vi oss springades tillbaka till tunnelbanan,
men då var vi tungen att åka långt ner igen, för att sen byta tåg 2 ggr och sen åka uppåt igen!
men va gjorde min paniken med mig, jag började skratta..... och kunde inte sluta!
vi var så förtvivlade och jag kunde inte sluta skratta, vi sprang jag vet inte hur många block och bytte
hur många tåg och kom tillslut svettiga fram till kyrkan, 30 min försent..........
men de var värt allt spring, panik och tågbyten.
Vackraste únderbaraste känslan, svenska sånger, svenska människor, svenska....hemma!

  

(nattbio) 12.35- 2.35
jag kan inte förstå hur en film kan påverka så mycket,
hur man kan bli en helt annan människa dagarna efter,
hur man kan bli helt into en filmkaraktär och musiken
hur en filmens lovestory kan kännas som ens egen när man går från biosalen....

Twilight är den filmen jag pratar om,
jag känner mig nykär i honom,
helt manisk över musiken och totalt fast i den så
helt underbara och totalt knasig kärlekshistorien...




SÖNDAG


BROOKLYN , (WE GO HARD) - Jay-z

 
Beacon´s Closet (vintage)

   
Buffalo Exchange (vintage)


Avslutade dagen med en cupcake, my favorite!
(syns det?) haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0