NYÅR. . ?

nu sitter jag här på nyårsafton stressad som fan,
och med tankar om året 2008 virvlande i huvudet..
ni vet när man ska iväg på något och bara sitter och segar och inte
får något gjort och så börjar man göra dessa onödiga saker, fastnar vi datorn
börjar tänka efter på året som varit och så kommer stressen... :)
jag ska iaf fira mitt nyår i jersey med mina svenska vänner/aupairer,
vilket känns otroligt skönt och jag behöver inte stå o trängas på times square
för att se "the ball drop" de kan man se bättre på tv eller bara stå på jersey
sidan och titta på fantastiska manhattan skyline fyllas mer fyrverkerier..
dock är ändå stressen här, sitter här i mjukisar och vet igentligen inte vart
jag ska börja eller om jag kommer hitta till min vän där vi ska äta middag och spendera
en del av kvällen, sen åker vi vidare till Hooboken och tittar på manhattan vid 12 och kanske kommer oss
in på någon mysig bar eller så,.
jag känner mig bara löjlig men kan inte rå för alla oros tankar,
kommer pengarna räcka?
ska jag hitta dit ut¨?
vad ska vi äta´?
vad ska jag ta på mig?
kommer de vara kallt?
kommer trafiken vara ok?

men nu ska jag sluta fåna mig och göra mig klar,
jag hoppas alla får en bra nyår och haft ett bra 2008,
jag saknar er alla där hemma och har nog inte haft så
mycket hemlängtan som denna julen,
men tack vara 2 änglar sofia o olivia så räddades julen!
OCH Grattis till min kära lilla syster  NORA som fyller 11 år idag!


men hursomhelst, har 2008 varit intressant och nytt,
Flyttat mellan 3 ställen, mött massvis med olika människor,
och varit med om saker jag inte kunde tro skulle hända mig,
och jag tror aldrig jag har fått så många tankeställare i mitt liv..
jag vill nog kalla 2008 tankens år..
jag har spenderat de mesta av tiden i stockholm, åkt hem en stund till
umeå och sedan flyttat vidare till USA, det nya året ska bli spännande
och har faktiskt inte en aning om hur det kommer bli, bara att de är tänkt
att jag ska bo kvar här i USA till iaf september 2009.
Ett nytt år med nya möjligheter, så är de väl?
och de blir inga löften, dom tycker jag inte om!
men "lets make the rest of my life the best"


Många människor jag mött  detta år har påverkat mig otroligt mycket,
men tycks ha påverkat vissa också...
"I want blonde hair like Sanna"
"Look Sanna we have the same hair now"
 /Emi 3 år


GOTT NYTT ÅR!
/ SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0