Helgbesök!

Jag hade besök av min tidigare Aupairmamma Annis från Stockholm och den yngsta i familjen, Mandi
(Anna-Maria & Amanda)

Torsdag

Jag hade fått eftermiddagen fri,
så jag tog mig in till penn station i NY för att ta ett tåg till Newark Airport
och möta upp Annis och Mandis!
Pennstation var kaos, men resan gick bra dit ut och
dom har en fiffig lösning att ta sig från tågstationen till flygplatsens terminaler,
nämligen Airtrain. Sen hittade jag mig till väntrummet och inväntade med ett pirr i magen!
det var 3 månaders sen jag såg dom två och mycket känslor vid vårt sista möte,
då jag lämnade dom efter ett år i deras hem och liv...
och snacka om att jag blev lycklig att se dom igen!
så overkligt och kul och otroligt skönt att ha dom här!
Verkligen en familjekänsla,

efter nån timme tog vi oss tillbaka till NY på samma sätt jag tog mig dit,
jag följde med dom till hotellet, Park Central Hotel (supernära central park)
för att se till att dom kom "hem" ordentligt(inte lätt att ha barn i vagn i NYC)
 och själv få koll på vart dom skulle bo.

sen var de dags att låta dom sova
och ta igen lite JetLag!



Fredag
Annis och Mandi kom över på min sida, och
så hade vi en mysig dag, med julklappshopping på Target,
lunch på panera bread, shopping på Anthropologie och nyfikna blickar på
Victoria Secret, GAP ...
och eftersom Annis bott i USA så var de en nostalgisk dag för henne
och samma för mig som fick umgås med dom två igen!


   
Efter en dag i mitt område så bestämde vi oss för en middag på manhattan!
Hamnade på McDonalds (dom har ju fått trippel cheeseburgare nu) med en trött bebis
och slutade på hotellet och hade lite myssnack!
    Trött mandis uppskattar vatten!

Lördag
Spenderades också på Jersey sidan, i Elizabeth
på Jersey Garden, ett Outlet mall!
Jag shoppade sommarkläder(hur konstigt känns inte det)
men det behövdes inför Mexico resan..
och Annis hittade sig lite sommarfynd också..

     

kvällen spenderades på manhattan,
med käk på Tacobell och en film på hotellrummet!



Söndag
Var tillägnad åt Manhattan,
och vi hängde en hel del på Upper East Side (lite mer fancy)
Eftersom Annis besökt NY förr så blev de inga typiska turistaktiviter,
vilket kändes ganska skönt, och kul att utforska lite andra områden!
Vi åt en brunch på The Vinegar Factory, väldigt speciellt ställe
där dom hade en fet amerikansk födelsedags fest för en 1-åring den dagen,
kul och se! men enligt oss, lite wast of money and food! oj vad påkostat för någon
som inte ens kommer minnas det sen!
   

Guldstunden på dagen var nog när vi tog en glass på Ben & Jerrys!!!!
Halfbaked, Smaka den sorten!!!! jag tror jag log och sa mmmmmm
tills hela glassen vilade i magen.. .
 

lite central park hann vi med också.. 
   

   


Middag på Chipotle (mexicansk mat)
 
Kvällen slutade på Starbucks, med ett gott Te och godsaker!



Måndag,
Fanns inte så mkt tid över att umgås på..
tillbaka på jobbet och Annis och Mandi till flygplatsen,
så dagen hade många tankar på dom två på andra sidan floden,
och lite tårar kikade fram..
Det är så jobbigt när man tänker på att man faktiskt säger
hejdå för ett helt år framåt..

Jag kommer aldrig glömma året med familjen EK,
och definitivt alltid minnas att Annis tog sig runt halva jorden för
att hänga med mig över en helg..
Jag saknar dom så otroligt mycket och är så lycklig över att få
träffa en del av den underbara familjen iaf.
Inspiration och glädje, Annis kloka och varma ord,
och Mandis smittande skratt och glädje (med sina 2 tänder)
precis vad som behövdes!

/SF

Kommentarer
Postat av: dina

vad roligt sanna, ja e glad för din skull!! :)

2008-11-19 @ 20:10:12
URL: http://dinahshnino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0