Höst & Kaffe!

Jag måste bara vara ärlig med en sak,
hösten är inte min favorit årstid,
då är inte så lätt att uppskatta denna tid på året,
det börjar bli kallt, mörkt, sämre väder, och efter alla vackra höstfärger så
blir de kalt och trist! och de kan lätt kännas ensamt om man är singel!
men när man har sin lilla moment of appreciation i början av hösten 
och man mår bra i sig själv så kan man också blir otroligt inspirerad av
alla dessa färger på träden, och man kan få en mysig känsla
av kylan också, se film i myskläder och kypa ner under filten och äta något gott!

Det är såå lätt för mig att fastna i lägenheten av löjliga skäl,
eller helt enkelt bara segheten om jag suttit vid datorn eller gått omkring
i mysbrallor hela morgonen utan mål..

men idag tog jag en rejäl dusch, fixade naglarna
och gick ner till chris  för att snacka om kvällen,
yes han ska ta mig på "äventyr" downtown ikväll..spännande!
och sen gick jag till mallet för att köpa mig en energikick (kaffe)
och jag frågade en kille som också skulle köpa kaffe
 hur mkt kaffet kostade;
"I think it is 90 cents"
jag; "okey!"
"I buy it for you" :)

HAH!, oj hur blev det så? :) men han gjorde nog min dag,
ibland kan en liten chest för 90 cents göra mycket i vardagen!

Sen tog jag mitt kaffe och gick upp till miniparken här brevid
och tog lite höst bilder och bara njöt av lite natur mitt i "ghettot".

Nu ska jag ladda inför helgen!
Jag ska jobba en del och därför kommer helgen vara annorlunda!
men någonting säger mig att denna helg kommer bli speciell,
jag hoppas på det iaf!

 

   



Ha en skön helg!
/SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0