Bakning!

vilka är mina favoritkakor?
igentligen svårt att säga nu, jag älskar ju cupcakes, chocolate chips, ......
och typ allt med choklad i!
men jag har börjat utforska kakhyllorna nu så jag kanske vet snart,
dock finns det typ hundratals sorter!
men problemet är att när jag köper hem en påse/kartong så går jag och äter hela tiden,. . . . .
Idag har jag iaf tagit tag i bakningen, bakade chocolate chip cookies och dom blev snygg men hårda,
Önskar jag kunde säga tjejerna var med mig vid bakning och att jag glömde tiden men så är inte fallet,
men vämer man dom lite och häller upp ett glas mjölk till är dom prima, så misslyckade är dom väl inte!

Det sägs att alla aupairer går upp en viss vikt när man flyttar hit,
"Aupair vikten", +15 pound vilket är ungefär +6 kilo, och det tror jag faktiskt att jag har gått upp!
min familj här skämmer bort mig, alltid god mat och vi har alltid något sött att smaska på,
dessutom skumpa, vin eller margarita är ingen ovanlig syn till bords!
Jag är uppe i size 4 nu och det känns som både ben och
rumpa börja puta ut lite mer ! HAH!! hur ska detta sluta?

Jag kan ju säga att min träningsdiciplin är inte den bästa just nu,
det krockar alltid med mitt schema och mattider,
och vem vill simma eller springa på ett band direkt efter lunchen, då är det antingen drunkna eller spy som gäller!
men däremot har jag börjar utnyttjua tiden då jag sover ner Emi i vagnen ute,
då passar jag på att gå i backar och gå fort (och tro mig den vagnen är tung)
sen när jag kommer hem strechtar jag ordentligt
och på sätt kan jag få upp flåset lite, träna benen och bli lite vigare (vilket är mitt nya mål).


Gåvor,
*Chris, min nya coola vän ;P
*En Circle a word-bok som jag fick från en äldre dam
som är nanny i dom här husen, snacka om snäll!
  den kan man både spilla tid på och lära sig något av!


BTW så har jag något nytt under solen,
min Familj här har lagt bud på ett nytt helghus i TintonFalls och de blev godkänt så ja
jag ska inte hoppas än, för dom får fundera 2 dagar till men de är nära ett beslut!
Uppdaterar när det har skett!

SF

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jaa usch, jag har nog ocksa gatt upp sa mycket redan! Aha sa sleepovers hos dig finns inom rackhall? haha ;)

2008-10-23 @ 03:19:12
URL: http://jonnaoverthere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0