español. . ?

Jag har gjort ett val,
Trots att jag är sjukt nöjd med mitt schema och liv,
så saknas det något. .
Jag behöver jobba med huvudet och utvecklas på fler plan.
Jag har länge funderat på att lära mitt ett till språk och
nu har jag nog fått den största o bästa möjligheten att ta det steget!
Jag är omringad av massor av spansktalande människor o vänner och
ska börja college till våren, så varför inte tjuvstarta nu. . repetioner skadar aldrig!
Däremot har jag varit orolig att jag inte ska fixa det, jag är och vill vara så fokuserad på att
göra mig engelska perfekt vilket är en bit kvar ;), blir den någonsin perfekt?
så jag är rädd att om jag startar upp ett nytt språk i huvudet att det ska vara ivägen för min utveckling,
men samtidigt så har ju engelskan funnits där sedan många år tillbaka och under skolåren
har jag kunna lära mig nya språk,... som nu försvunnit. . . hah!

Igår hade jag och maria(nannyn) ett otroligt givande samtal och utbyte,
hon berättade om sitt land(Bolivia) och deras traditioner och jag om sverige o våra,
sen dissuterade vi livet här i staterna, medans jag trivs som fisken i vattnet
så vill hon bara tillbaka till sitt hemland!
men vi två lever ju absolut inte under samma förutsättningar så jag
kan förstå hennes längtan härifrån, är man rik eller lever under bra föruttsätningar trivs man i USA.
Vårt samtal var på gränsen till tårar och vi tog oss fram på kraklig spansk/engelska,
så även det sporrar mig att lära mig spanska, mycket för min egen skull o för min framtid
men även för marias skull, hon skulle bli stolt :)

BTW!
Nu har jag köpt en bok "teach yourself spanish" hah!
Jag ska försöka att inte ta de för seriöst men samtidigt
ge det ett ordentligt försök! Hej spanska nu kommer jag!

SF


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sanna



Har med glädje följt din resa här på bloggen. Det glädjer mej att du har det så bra med familjen och att du trivs. Självklart skall du köra igång med spanskan, det blir nog inga problem alls.



Nu är det så här att jag också har sett Ps I love you, en fantastisk film .....å du hade länkat musik från den.

Nu vill jag skicka en länk till dej som inte finns med på soundtracken. Det är låten som spelas när dom är i puben, under minnesstunden. Det är en Pougslåt och den är så braaaaaaa. Shawn, han som sjunger är nu ett totalt vrak.



Han är alkis å vi såg dom i Göteborg för två år sedan, tragiskt men det var ändå en bra konsert.



Sköt om dej å ha det så bra.



Många kramar från " svärmor" Mona







http://www.youtube.com/watch?v=NrAwK9juhhY

2008-10-11 @ 19:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0