hellooo vardag!

Nu är smekmånaden verkligen över och verkligheten dyker upp lite oväntat faktiskt,
vardagen och dess små problem. .
Man kan nog säga att jag fick min första hemlängtan förra veckan,
Jag blev fruktansvärt less helt plötsligt, kände mig ensam och uttråkad,. .
Jag har som sagt galet mycket fritid och man kan inte bara slappa på den tiden under ett år,
då går jag under!! så jag fick lite panik, vad ska jag hitta på? det finns så mycket att göra och ändå inte!
och ensamheten beror på att alla jag känner här bor så långt bort, vi bor nästan alla i New Jersey och de innebär INTE att de är nära till varandra, dom flesta bor på de avståndet som mellan Umeå och Örnskölsvik,
så komma över en sväng på en kaffe en vardagkväll när man slutar sju funkar liksom inte. .
så ni kanske förstår?
Dessutom har jag så otroligt mycket att se fram emot så jag kan inte riktigt fokusera på nuet,
utan bara går och längtar . .  då går tiden sakta och man njuter inte av de man redan har!

;MEN jag är ju inte den som ger upp, och inte skulle jag sticka från det här livet,
jag måste bara ta mig igenom dom jobbiga perioderna och sen komma tillbaka,

SÅ i helgen var det mitt mission att komma tillbaka i livet,
fredagen spenderades hemma med en påse popcorn och film,
lördag morgon var tillängnad till flickorna här hemma, och sen stack jag till NYC
för att shoppa lite och hänga me vänner, Jonna, Maria, Anna (gash vad skönt att se dom efter denna vecka)
och vi slutade på en bio på times squere,
The secret life of bee's

[underbar film som lockar fram en flod av tårar,
för alla er som gillar filmer med djup, SE DEN HÄR!!]

(söndag) var jag på museum med josefin!
Metropolitan Museum,
Om jag var mer bildad inom konst hade det varit häftigt,
nu var de bara intressant och räcker med ett besök,
det bästa var dock en riktig vithaj bevarad i en tank!!
 

   

MoSEX, Museum of Sex,
Det galnaste jag varit med om än så länge,
om djur och människans sexliv,
nu ser jag djur på ett helt annat sätt och lite äcklad faktiskt,
och avdelningen för människan var rätt grov,
fasinerade men som sagt lite för mycket. .  .


Efter det satte vi oss ner på ett cafe med en sallad lite smått illamående
och bara andades ut, nöjda över att ha prickat av museum på vår "to do list"!

När vi hämtat oss ett tag så mötte vi upp, Maria, Jonna, Sanna och Sissi
på times squere och bestämde oss för ännu en biokväll,
det blev filmen,
Sexdrive

[skön, lättsam film som bjuder på skratt]


Hoppet kom tillbaka i söndags och det finns inga tankar på att komma hem,
kan tyckas vara en konstig dag att få tillbaka gnistan (deppsöndag) eftersom man oftast
är helt slut efter helgens bestyr och helgen i princip är slut o arbetet väntar imorgon,
men här är söndagarna inte likadana, TACK O LOV!


SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0