Jersey girl VS. New Yorker!!


På veckorna är jag en jersey girl och extra mamma som
bor i på ett "hotell" granne med ett latinoghetto
och på helgerna lever jag livet i NY, utforskar och festar på en helt ny nivå!

Det är så jag ser på mitt liv och det är fantastiskt
Jag får verkligen se det underbaraste bästa och det
ruttnaste värsta från två helt olika världar, 
Trots att de "bara" är vatten(hudson river) som skiljer dom två staterna ifrån varandra
så är dom som två olika länder! 
och en kompis sa igår att skillnaden mellan en annan stor stad och NYC
är att NY är en stor stad som går på crack,. . 
kan nog stämma, hetsen är enorm och finns de någon stad som liknar denna
och har så extrema byggnader och människor?!!
Det är en upplevelse varje gång man kommer in i stan.

men, New York I love you , please don't change a thing



  
hittade bildbevis på mitt första NYC besök!


(jag är längst bak, nära rökpålen)


(jag går bakom vår guide)

(jag står och fotar till vänster om guiden)

SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0