Dubbel-Liv

Jag har en splittrad personlighet här borta, veckorna är fulla va rutiner
och känner mig som småbarnsmamma
(och ja jag förstår er alla småbarnsmammor, jag är på er sida)
och helgerna är 100% action som jag sa och massor av dåliga o en del bra fasoner,
lite sömn av eget val, alkohol, fest, och shopping, utflykter,
då får jag leva ut mina ungdomliga känslor o nyfikenhet!


det här är soundet som dunkar i mitt NY just nu,
Ron Bows ft. Jim Jones - Pop champange remix
The Game ft. Lil Wayne- My life
T.i.- Whatever you like
Lil Wayne ft. Jay-z - Mr. carter
LL cool J ft. The Dream - Baby

men helt seriöst, inget slår ADAM TENSTA!
jag ledsnar verkligen aldrig på hans låtar.
så tacksam för hans musik!
jag ska därför introducera "honom" för alla nya vänner jag får här borta!
USA behöver honom!

Jag har inte kunnat tänka på annat än fest, dans, musik.. .
med ett försök att bryta det så tog jag tag i spanska igår,
premiär plugget med spanskaboken! det gick faktiskt bra,
det lustiga var hur jag valde att plugga, jag la mig vid poolen i bikini på en solstol
med ipoden i öronen! det var faktiskt riktigt skönt att komma ur lägenheten och komma in i 
de varma/fuktiga poolrummet med lite ny rörelse omkring!
samtidigt som de gick bra och en del verb gick in i mina splittrade tankar så
känner jag  mig rätt stressad, ett nytt språk! gaaah! kommer ta tid., . .
men ett steg i taget nu! 

Idag finns inte längre fest i mitt huvud,
Efter att ha "jobbat" två nätter = delat säng med Emi, för att pappan är bortrest
och tjejerna vaknar på nätterna så behöver mamman stöd...
På ett sätt sover jag inte alls bra i barns närhet,
för ansvaret gör att jag blir sjukt lättväckt eftersom jag vill finnas där för dom så fort dom vaknar!
så minsta lilla rörelse eller ljud då vaknar jag men känner också
att det är kul med lite extra ansvar ibland och jag kommer väldigt nära Emi. .
När hon vaknar upp på nätterna så tar hon tag i mitt hår och kramar om mig o somnar om.

"at the end of the day it's all worth it"


SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0