Tack för en ny vecka!


Jag har fått en del nya vänner från Colombia,
så jag började dagen(lördag) med att hälsa på en av dom som just
öppnat en frisörsalong/beauty salon, Chic!
Den ligger nära mig, har bra produkter (redken) men kan jag lita på frisören?
jag är alldeles för byrdd(rädd) om vem som klipper mitt hår, saknar headline!!

Hela kvällen (lördag) spenderades på de feta mallet vi har i jersey,
jag skulle ju hålla helgen alkoholfri, och vet ni vad? jag lyckades!
Jag shoppade upp alla mina pengar och  fick därmed känna på pengaångesten!
Ett par jeans och en klänning blev dagens inköp,
och för att inte glömma ett karamell/choklad doppad äpple på pinne! (stämning)

 


I Söndags var de tanken att jag och Jonna skulle gå på museum,
men de blir inte alltid som man tänkt sig,
hela 5th avenue hade polakerna tagit över med en fet parad med
typ alla polaker i världen. . kändes som om om vi hamnat mitt i polska studenten,
med massor av hoppande o skrikande ungdommar på lastbilsflak!
och det ekade i min plånbok så det var inte våra bästa förutsättningar
dagen till ära, därför hamnade vi på public libary,
(där filmen the day after tomorrow utspelades)
efter det promenerade vi 6th och 7th avenue och slutade på MCdonalds
och hade det väldigt trevligt samtal om allt mellan himmel o jord!


 


Jag säger bara OJ, vad lätt de är att missförstånd kan uppstå
när man är två totalt olika personligheter, kommer från olika länder och
inte har engelskan som modersmål...
Helger har därför varit rätt jobbig, mycket känslor och ett stort frågetecken. .
Men såklart så fanns de en del bra stunder också, Josefin och Jonna tack för er två!

Nu ser jag bara fram emot en vecka med fokus på mina tjejer här hemma!
BTW! idag träffar mamman Hillary Clinton! galet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0