USA

Det roliga med att hänga med "riktiga" amerikaner är att man lär sig så mycket,
iaf om språket och deras livsstil, dock kan dom inte mer om tex. manhattan o dess tillgångar,
jag kan redan mycket mer än vissa vänner som bott här hela sitt liv!
Dom uppskattar och tar inte vara på allt som finns här, de är ju bara galet!
och när dom ser mig bara titta omkring helt lyrisk så frågar dom alltid,
vad tittar du på? och jag bara ler och säger USA!

Jag förstår inte att människorna som faktiskt bor i detta extrema och spännande miljön
och verkligen har tillgång till allt året runt, hela livet om dom vill ....tar allt för givet,
dom vet att dom har allt de där men ändå gör dom inget åt saken och fastnar i sina områden...
och vi människor som kommer hit/flyttar hit ser det som världens möjlighet
och ett helt nytt spännande liv som bjuder på massor av nyheter, äventyr!
Jag är så glad att jag kommer från en mindre stad
och verklgligen tagit mig därifrån för att upptäcka allt de här!
Skulle aldrig ta detta för givet, visst vänjer man sig med mycket men
det finns alltför mycket hemligheter och gömda godbitar på manhattan,
 tror inte ens jag kommer se allt under detta år.
Men de roliga är att jag kommer typ visa mina amerikanska vänner
vad manhattan har att erbjuda och inte tvärtom!

så update på helgens nöje,
Fredag, 

 chillade jag med Chris ett tag efter jobbet, vi tog en lång promenad och bara snackade,
dessutom visade jag honom Parken, stället jag flyr till när de blir för mkt, stad/ghetto!
Han är riktigt trevlig, en bra kille som är en riktig New yorker, han pratar så skönt!
Han har egen lägenhet på manhattan och jobbar vid poolen i mitt hus.
lucky guy! men jag tror ärligt inte att han uppskattar det tillräckligt!


Lördag,


stomvarning,

när det regnar och blåser här vill man inte gå ut,
hur man än gör för att skydda sig mot regnet är de omöjligt!
men anyway, började jag dagen med att ta en sväng till NYC för att panikshoppa vantar
och avslutade med en kväll på Boucarou med Josefin,
Boucaruo bjuder alltid på,
skön musik
Eldsprutande vodka flaskor
blandade typer av människor
live trumspel
skumpa
och och fylld lokal av partyglada människor!
så ni kanske förstår varför jag hänger där en del? :)
men nu känner jag att jag är rätt mättade av den typen av liv,
jag vill ha lite variation!
   

Söndag,

vaknade upp bakis med solen i ögonen för vi slaggade på soffan inatt
istället för i mitt minirum på golvet eller dela säng....
sen tog vi frukost på starbucks (perfect oatmeal, och de är den verkligen)
och så började vår utforskning av SOHO,
vi kände oss hemma direkt och log nog hela dagen och
avslutade med ett djupt samtal och mat på AuBon, bra ställe,
både för ekonomin och
om man vill ha ett nyttigare alternativ!


SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0