Morgon!

Det är lustigt hur jag kan njuta av mornarna så mycket trots att jag är rätt morgontrött,
trots kylan och tröttheten så finns det  en mysig känsla,
när jag väl vaknat till så är jag i ett behagligt stadium. .
Tex.
när tjejerna sitter i soffan o ser Diego och käkar sina mackor/ägg,
så gosar vi ner oss ordentligt och njuter av en lugn stund

och när jag och Emi går till skolan,
kommer vi ut i friska luften och passerar bussstoppet där alla
står redo, uppklädda, nyduschade och parfymerade
och jag kommer rätt obrydd med typ tjejernas frukost kletat på byxorna,
inte kammat håret,mjukis kläder på och mascara sedan gårdagen. ..haha..
Det är både trist o härligt att gå förbi, känner mig rätt så sliten brevid dom men
samtidigt sporrar dom mig att byta mjukiskläderna och fräsha till mig lite,
kan ibland vara svårt pga. jag "jobbar hemifrån" men oj vad viktigt de är att bry sig om
sitt yttre för sin egen skull också!

för dom flesta är morgonen en pina, och speciellt för mi men nu börjar jag hitta guldstunderna
då man bara måste börja uppskatta morgonen lite mer. . rätt inställning på morgonen gör dagen!

Gomorron,
SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0