Åt rätt håll!

Jag är tillbaka!
Nästan i alla fall! jag mår så mkt bättre idag,
Jag orkar gå dom 10 minuterna de tar att gå till skolan med Emi,
och huvudet är lite klarare idag!
Jag har redan bäddat sängen, städat undan, fixat morgonrutinerna med glatt humör
och ser fram emot att ta en sväng till affären o inhandla något gott!

När livet känns lite tyngre här så är det ändå inget större problem,
det blir såklart inte lika lätt o humöret kan svaja men
jag lever ändå i en dröm. . . 
Trots en riktigt dålig dag så klarar man det bättre här,
kan de bero på luften att allt går så mkt lättre?!,

Idag fick jag dessutom ett tecken på att jag gör rätt
med barnen, att du faktiskt lyssnar och förstår mig (oftast) :)
Emi & Dani är riktiga sockertjejer, sprite/glass/godis you name it!
och kära nannyn Maria är lite för snäll med de där,
jag vill inte störa hennes rutiner eller så,
så jag har bestämt mig för när tjejerna är med mig,
blir det inget eller bara lite av de söta.
Så idag när Emi frågade om Sprite (till frukost)
räckte de bara med att säga, vad sa du? och då ändrade hon direkt till vatten!
(vilket jag alltid säger att dom får istället)
och hon var riktigt nöjd med det! inga problem!!
Så länge dom inte tycker jag är pest pga. sånt
och äter nyttigare är jag också väldigt nöjd!


Btw, angående helgens bestyr
så ser det inte ut att bli alkoholtorka!
Det är en födelsedagsfest till helgen,
hur ska jag någonsin kunna vara still i den här stan?




SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0