FREDAG! 5.09.08

Gissa vem som klarade skolan utmärkt idag?!
EMI!, yes hon grät inte de minsta när vi gick in i skolan och
när jag hämtade henne så blev hon sååå glad.
jag frågade läraren hur de hade gått och Emi hade inte gråtit något på hela tiden,
varit med på sång och lek med dom andra barnen och
när en annan flicka blev ledsen hade hon tröstat henne, åååh thats my girl!!

Anyway,
Med träningsvärk och glatt humör ser jag fram emot helgen!
Jag är totaltnöjd med mitt veckoschema, hinner göra massor av saker och har tid för mig själv!
men hinner inte med mina kära vänner! så helgen är väldigt uppskattad och är till för att umgås.
Oftast är helgerna fullbokade för man längtar så mycket och vill uppleva så mycket som möjligt!
Så planeringen startar i tid :)


Ikväll (Julia time)

Manicure & Pedicure
med Julia
ENDAST 20 dollar för båda alltså 120 spänn, förstå vad jag tänker skämma bort mig!!

MIDDAG
ska hitta ett nytt trevligt ställe med god mat!

BIO
med Julia
9 pm Tropic Thunder (comedy)

A group of self-absorbed actors sets out to make the most expensive war film. After ballooning costs force the studio to cancel the movie, the frustrated director refuses to stop shooting, leading his cast into the jungles of Southeast Asia, where they encounter real bad guys.

(Jack Black, Ben Stiller, Robert Downey JR.)



Ni kanske undrar varför mina familj har både Nanny(Maria) och Au pair(Jag).
så här kommer svaret,
Till en början hade dom bara maria men hon jobbade bara halvtid här så det funkade inte för familjen
då bestämde dom sig för att skaffa mer hjälp, vilket blev en Au pair!
Det funkade väldigt bra för då var flickorna väldigt små också och behövde mkt tid!
Dom bestämde sig för att behålla två hjälpredor och ha dom på olika tider,
så dom överlappar varandra och ibland hjälps åt! och varför det?
Jo för har man bara ett antal timmar, typ 2 tillsammans med barnen så har man oftast också
mer energi och känner att man har ork o tålamod hela "passet" igenom
istället för att man ser 8 timmars arbetsdag framför sig och med två barn kan man lätt tappa
tålamodet efter ett tag!

Så jag är glad över deras resonemang, barnen är formodligen ovetande men glada och
föräldrarna har råd och möjlighet så dom är nöjda dom med!


KRAM, ha en skön helg!
/SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0