Söndag

Vaknade upp hyfsad tid trots sen kväll valde att äta frukost ute eftersom madde var här och jag ville så gärna prova!
Jag köpte Bagel med cream cheese och tomater + Kaffe och madde en annan typ av macka med en hel del kött på ;P
Det var en underbar frukost och vi avnjöt den i min park vid huset! vi fick nog både ett lyckorus i magen när vi satt i solen med en god frukost och tittade ut över manhattan! Efter frukosten vandrade vi vidare och jag visade madde Spanska gatorna, satte oss på en bänk och bara snackade!

Vid ca 2 åkte vi in till NYC och vårt mål den dagen var tunnelbanan, Central park
och inköp av flipflops (alla andra skor är för varma). Vi tog oss till centralpark med tunnelbana och väl där stötte vi på
folk som ordnade guidade turer med cykel"vagnar" så vi hoppade på den idén och det var väldigt smart gjort!, på en timme hade vi sett och fotograferat de mesta i central park och de var en härlig upplevelse! OCH behövde inte gå alls!

Resten av dagen vandrade vi mest omkring i stan men,
Målet att köpa flipflops var totalt kört!

så vi drog oss hem till mig vid ca 8, packade min väska och tog oss med tåg till Madde,
vi måste ju kolla in varandras hem! och måndagen (idag var ju laborday så FREE TIME)
Väl hemma hos madde käkade vi middag, Grillat kött, kyckling, potatismos och efterätt morotskaka!
och så såg vi The fast and the fourious! OCH slocknade!


men de roligaste med hela dagen var nog att vi HELA TIDEN fick kommentarer av folk att vi var så coola med vårt blonda hår och blå ögon och att dom verkligen trodde vi var TVILLINGAR! vi är nog kanske rätt lika men tror också att bara för att vi båda har samma hår och ögonfärg, rätt unikt för alla här så är vi lika för dom..



*Jag+Madde utanför Grand Central Terminal
*Jag har hittat en popcorn affär!! HIMLEN!
*En mysig del av central park! 
*Jag + Madde  i Cykelvagnen:)

Kram på er, SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0