I am BACK!


 
Gomorron dimmiga & heta NYC!























Trots ett rätt surt morgonväder så är glädjen o motivationen tillbaka idag!
Taggad för nya utmaningar, rutiner osv!


Idag gick jag och maria till skolan med Emi!
Hon grät så fort vi kom innanför dörren men vi gjorde ett snabbt hejdå
och jag tror hon klarar de och har roligt även fast de är jobbigt från början!

9-11 Tog jag Acuran och handlade lite mat för kvällen!

1-5 Då ska jag ta bilen en sväng till ett av våra shoppingmall här i närheten
lära mig hitta lite bättre häromkring och förhoppningsvis hinna med en simtur eller
ett pass i gymmet!

Anledningen till att jag handlade middagen idag är
för att  jag hade tänkt fixa maten, (jag behöver inte)
men vill göra en av mina favvorätter
och visa att jag kan (hoppas jag) :)

Taco Gratäng

400 gr köttfärs
1 påse taco kryddmix
( 1st gul lök) använder inte jag pga barnen
1 burk creme fraiche (vanlig)
1 paket Philadelfiaost (vanlig)
1/2 burk hot tacosås
1 burk krossade tomater (jag brukar inte använda riktigt hela)
riven gratängost

Tortillas Chips (med ostsmak) glöm ej!!!


Bryn köttfärsen,blanda i kryddmixen + vtn som det står på påsen.
Häll i tacosåsen,låt puttra en liten stund.
Rör ihop creme fraichen o philadelfiaosten ordentligt,bred ut den i botten
på en ugnsform.
Häll på köttfärsröran och krossade tomater ovanpå, sist riven ost
In i ugnen på ca 225 grader tills osten smält och allt blivit hett.


OBS! Super enkelt & väldigt gott och man äter alltså med chips och inte kniv o gaffel!
En grönsallad är också väldigt gott till!

IFall ni är nyfiken på vad jag kör för bilar, inget fancy som sagt men duger helt klart,
drömmer dock om undebara Infinity, gillar designen på den godingen!

Acura 3,2 TL (mammas bil)

http://en.wikipedia.org/wiki/Acura_TL

Mazda 3 (pappas bil)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_3


och (jag) tar helt enkelt den som är ledig för stunden!


//SF

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Sanna!

Kul att läsa om din resa, du verkar ha det kanonbra!

Komsikt att jag letade runt på internet efter en god tacopaj..hittar inget. Går in på din blogg av en slump och där har du skrivit om tacogratäng..det får det bli imorn helt enkelt! :)

Ha det bra!/Caroline

2008-09-04 @ 22:21:51
URL: http://ine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0