Känsligt. .

Idag började Emelie "Skolan", Pree.school.
Där ska hon bara gå från 8.30am-11.30am
Jag, Dani, Emi och mamma följde med för att visa,
de är gångavstånd så de är riktigt skönt när Emi bara ska vara där en sådan kort stund!
Så första dagen, gången.... VAR KAOS! båda barnen grät :S varför dani grät vet vi inte
men hon kände väl sympati för Emi kanske, sötnos!
Det hade dock gått väldigt bra, Emi hade haft en bra dag trots tråkigt adjö imorse!


Annars var de väl en vanlig dag i princip,
det är väl nu dom riktiga rutinerna ska sättas in, vilket gör mig lite nervig med samtidigt lättad!
så de blir lite mer ordning o reda osv! hoppas bara jag kan komma ihåg allt och gör ett bra jobb!

Det är de värsta jag vet just nu, jag glömmer lätt saker eller kanske inte gör allt på rätt sätt,
så fort det blir så får jag galet med dåligt samvete och vill bara vara perfekt och duktig!
men de är ju svårt när man är ny. . 

Dessutom har jag haft min första dåliga dag. . .
Blev lite känslomässigt påverkad när jag pratade med nära där hemma i sverige och
när jag gör fel så mår jag dåligt, OCH en viss vecka som kommer varje månad väntas så
bäst att förbereda sig på känsliga dagar framöver!
Känner dock inte de minsta hemlängtan iaf, skulle bara behöva vänner
o prata ut me någon just då de blir jobbigt!
Trots att jag kan sakna er där hemma så är de inte så att jag ger upp och lämnar de här för det,
jag kan klara det! Även fast man är på de mest underbara stället kan man ha sina sämre dagar. .
Jag ska kämpa på, bra som dåliga dagar! och jag är fortfarande nöjd med vart jag hamnat!
OCH flickorna charmade mig rejält på eftermiddagen så nu är jag redan på bättre humör!

     



Så imorgon ska jag se till att vara aktiv och inte ligga på latsidan o deppa eller tänka för mkt!
Jag fick mitt pass till gymmet & badet idag så HERE I COME!




Kram. SF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0