Getaway!

Fredag
I was just not feeling it.
Har känt mig så blå på sista tiden, behöver ny luft i rören!
så jag drog iväg på en liten tripp,
tog tåget från pennstation NY till Hawthorne
till min kära/galna vän Madde.
Där bor hon med "sin" svensk/amerikanska familj
i ett hus i ett mysigt område längre in i Jersey.
Hur skönt som helst, vi tog en sushi middag och drog sen
på Bio på Garden State Mall..
NEW IN TOWN, tjaa inte värt 11 dollar! men små mysig/rolig.
Träffade på en ny aupair, som kom för två veckor sen..
shit, fick mig att börja tänka tillbaka på mina första två veckor,
och på hur länge jag igentligen varit här. är snart inne på halva tiden!
Och med våren som borde dyka upp såsmåningom så lär jag snart sitta där
och börja nedräkningen med några veckor kvar. bittersweet tanke.


Lördag
vaknade upp i maddes hus med en mycket lättare kropp, kunde andas lättare och var gladare! 
ni borde bara se madde in action och hur jag hänger på.
inte konstigt att jag får ny energi! Just vad jag behövde!
och framförallt It's a New Daaaaay
http://www.youtube.com/watch?v=s7y4IDeKjqk
Dock var jag tvungen att dra mig hem, stuva om och förbereda mig för kvällens bestyr.
Började kvällen på ett sushi ställe med Maria! mys! sen blev de nämligen,
 lite oväntat , Party. tillägnat till Anna, hennes sista kväll. ..BLÄ
Och ännu mer oväntat att vi hamnade på vår första FÖRFEST här borta,
och dessutom i Hoboken, typ USA mysigaste plats! är som en helt annan värld.
Förfesten bestod mesta dels av svenska människor, killar och tjejer.
Känns lite lustigt som om man är på fest hemma i SWE men ändå inte!
så väcks man helt plötsligt när man måste byta språk i conversationen pga en american dyker upp brevid en.
vid ca 12 drog vi oss till Aspen, sjukt snygg club och bra musik + att man alltid stöter på
svenskar där men annars är den inte så jäla bra om jag får säga det.
saknar clubbarna jag var på i höstas. mixad kultur, de gillar jag!
men inte hade vi tråkigt. kan ni kanske se på bilderna.. hah
   
   


Söndag
Eftersom man aldrig förfestar här mera iaf inte innan midnatt
så blev de förståss lite mycket igår. och det får jag ta emot idag.
Vaknade med en huvudvärk så stark o en mage som var upponer.
Lyckades dock släpa mig till duschen och duscha ner mig kallt,
få i mig flera glas med vatten och äta nåra mandariner.
när det var över tog jag mig in till manhattan för att möta upp min JOSS!
dagen bjöd på en värmande sol och vårkänslor i luften.
jag tog mig ut, över bron och tillbaka för att sedan festa loss på sushi.
Vi njöt och kände en stark kraft inombords, vilket också kan kallas vårkänslor.

   


kl 5 tog jag mig tillbaka hem för att avsluta kvällen
på en tapas restarurang med familjen för att ha en välkommsmiddag,
AVO(flickornas mormor) har kommit tillbaka från en 2 1/2 månaders resa
och ville bjuda oss på middag. mysigt och gott,


perfekt avslut på en fantastisk helg!
Sushi Diet + hängt med kära vänner + vårväder =
jag har fått tillbaka färgen!


SF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0