IDE?

Januari var en kall och instängd månad.
dock måste jag säga att de är otroligt vad ljust det är jämfört med sverige.
det är bara mörkt då de ska vara (kväll&natt) och solen kikar fram för jämnan.
Men jag saknar lusten att styra upp på veckorna, ta mig ut och åka till nya platser.
när jag är 32 våningar upp och kylan väntar på mig ute.
nä. då orkar jag bara inte. får bara inte lust.
Vill ju bara gömma mig från världen ett tag och komma fram när det
börjar bli varmt...
ja göra det precis alla amerikaner gör när vintern kommer,gå i IDE!
folk säger till mig, men du borde ju vara van?
Jo visst är jag van vid att kylan kommer varje år,
men det innebär inte att jag har tjockare hud eller gillar kyla.
ibland kan jag ju fundera på varför jag inte tog chansen att
leva på ett varmare ställe, utan en vinter.
men då skulle jag inte heller uppskatta det varma.
då skulle även värmen få sina klagomål.
Så nu gäller det bara att hålla ut,
Januari är nu slut,(vilket jag gör glädjeskutt över)
 och efter februari har jag bestämt att
det ska bli vår och lusten vara tillbaka.
Men de finns några väldigt kloka ord om den här tiden
som kan hjälpa mot ångest att man gör så lite,
"vintern är en tid för vila och ladda upp"
så jag kör på den och försöker styra upp
saker och ting till våren. för då smäller det!

SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0