Arbetsveckorna..

Så ni kanske undrar så,
vad gör jag på veckorna igentligen?
schemat  är,
Jobb → 7-9 am
Ledig: 9-11 am
Jobb →11-1 pm
Ledig: 1-5 pm
Jobb → 5-7 pm


7-9 am,
då hinner jag inte mer än att agera extramamma
väcka barnen, klä på dom, fixa frukost och
sen traskar vi iväg till skolan för att lämna av Emi.
Efter det hinner jag och Dani ha en liten mysstund och
Sen kommer maria(nannyn) och tar över Dani.
  

9-11am,
Då gör jag mig iordning(innan det är jag osminkad, håret slarvigt uppsatt
och har morgongens frukost kletad på mina mjukis kläder)
Sen sticker jag oftast iväg till A&P och uppdaterar kylens innehåll, tränar
och resten av tiden spenderar jag för det mesta vid datorn!


11-1pm,
Då är det dags att jag går och hämtar Emi från skolan,
när vi kommer tillbaka är Maria och Dani hemma och så fixar
vi ordning lunch till tjejerna och fösöker att sova ner dom på den tiden.


1-5pm,
Vad jag gör på den lediga tiden varierar stort.
men nu har jag börjat att åka in till NYC på veckorna också,
då tar jag oftast en promenad efter avenuerna eller
gör lite ärenden som inte jag hunnit med.
Dock  vad jag nästan alltid gör och har som rutin är
att gå ner till SpaLounge och läser på eftermiddagen,
och går sedan ner till poolen och snackar/ sällskapar med Chris.
  
(tex. idag åkte jag in till NYC för att kolla upp en dansskola, ALVIN ALIEY
hann dessutom med att rädda livet på någon, en som gick ut i vägen
och vände ryggen till trafiken,
just innan  rusningen störtar fram hinner jag skrika WATCH OUT!!
och hon reagerar som tur snabbt precis innan en taxi skulle ha kört på henne....)
  

5-7pm,
Då är det dags att lägga på lekhumöret och ladda med tålamod,
flickorna väntar!
Varje tisdag eftermiddag är det Mr. Joe´s Music Class
  

    

Och annars så Leker vi oftast i stora lekrummet,
som är ett rum för fysisk aktivitet och oftast proppat med barn med
olika nationaliteter i olika åldrar.



PS.
så här är vädret.

rätt kallt, lite smutsig snö på backen, och mesta dels sol
men kommer även regniga/fuktiga dagar.
Ds.


SF

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0