Hår. .

 1.  2. 3. 4.
5. 6.  &  7.¨8.

1, Hårmodell för Lanza, blev färgad på scenen och fick sedan gå catwalk med hår och kläder
2. vänstra sidan i ränder och färgade dom grå (för att dom skulle synas ;)
3  Satte in löshår och slingade lila slingor
4. Mitt blonda med lång lugg, kort frisyr och lite uppklippta längder.
5 Kort frilla, med långt på ena sidan i samband med luggen och kort på andra.
6.Hårmodell för Headline, Grått hår med inslag/slingor och färgning av delar av håret i Lila/violett
7 Hårmodell för Headline.
Gråa inslag,(grå ton i mitt blonda) och uppklippt
(har även lugg spiklugg som på bilden är rockabilly)
8. Balfrisyren, gjord på Headline! Rockabilly vs. Corn Rows (flätor)

Där har ni några av mina variationer av hårstilar från mina "hårtider",
men för de mesta har jag behållt mitt blonda., för JA det är ÄKTA
och de verkar vilja stanna, för de ljusa och blont kommer alltid tillbaka trots jag färgat det..
jag agerat hårmodell, exprimenterat och pysslat på med hjälp av den fantastiska
och saknade hårsalongen HEADLINE i Umeå. .
Jag var igång där ett tag, men nu tycks jag har lagt ner och nästan blivit rädd,
och ja jag sparar håret, de är väl då man börjar bli rädd om sin mann?

men känner också att jag är otroligt frustrerad, hur tråkigt, och skönt(?),..
är det inte att spara ut håret och vilja behålla sin färg..
däremot blir de svårt att göra något med dom kraven, hah!

MEN
nu är de så att jag har blivit inspirerad av två människor/frisyrer
vilket också är två artister (lite av mina idoler) heh!
Maja i the sounds och Robyn the one and only...(största idolen när jag var liten)
  

 
Blir lika rädd som förtjust när jag tittar på dom,
vill så gärna tillbaka till dom galna tiderna då jag bara tog steget och
klippte mig i en cool frilla... nu är det nåra fler steg att ta!


vad ska jag göra med mitt hår?
>kom gärna med ideér!

mina saknade hårtider ska jag återuppta när jag kommer tillbaka till sverige,
så var inte förvånad när jag säger att jag gjort något med håret här borta (och de inte syns) hah!
/SF

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag tycker om nr 4 och Robyn, kor pa bara! Vet att det ar svart har borta, men det beror pa hur mycket du vill spendera. Du kan ju ga till nagon fancy manhattanfrisor ;)

2009-01-07 @ 16:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0