NU

  


Aupair livet, USA, Mina känslor, = Hot N Cold
livet är verkligen en bergochdal bana här borta, och då menar jag verkligen det!
(vilket livet är vart man än befinner sig i världen, men i USA finner jag det mer extremt)
det är inte riktigt allt eller inget, svart eller vitt, visst finns de mellanting och gråa nyanser..
men då man känner sig ensam är det ensamt, och när de känns tungt är det verkligen tungt,
 och mest för att man får klara sig själv, ta sig upp ur groparna man stöter på och hitta peppen igen!
MEN när man tagit sig igenom dom tiderna, dagarna och hittat upp ur groparna
 så får man uppleva en styrka och lycka som värt allt annat och får en känsla som är utöver det vanliga..
och det jag vill ha sagt är att;
Livet är fullt av upp och nedgångar och om man vill så klarar
man sig igenom dom alla, men man ska inte tro att allt är så lätt..
man får allt vara beredd på att kämpa och må dåligt ibland.
men att bara för att aupair livet verkar slappt och ovärt för vissa
vill jag påpeka att det är något helt annat än det...
man får gå igenom så mycket med både sig själv och andra människor,
får otrolig kunskap om barn, får kännedom om andra människor,
och otrolig insikt om livet och sig själv...

"Yesterday is History
Tomorrow is a Mystery and
Today is a Gift, thats way it is called Present"


Jag ska försöka njuta av mitt liv nu det här året
ibland fastnar man liksom i vardagen och ser inte hur lyckligt lottad man igentligen är..
och jag är ju helt enkelt väldigt glad att jag tagit mig till USA på egen hand och
fixar aupair livet och "mammarollen" här med.
Nu har jag varit här i 5 månader och inväntar våren, vilket
bara kan bli ljusare och lättare tider!
men allt handlar om att leva i nuet...

SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0