Plan krashar i Hudsonfloden!



MIRAKLET PÅ HUDSON!
Ett plan som startade från La Guardia Airport (queens)
var tvungen att nödlanda i Hudson Floden idag, 16 januari 09
Tydligen hade det kommit in fåglar i motorn vilket gjorde att båda slutade att fungera
och kunde inte nå fram till närmaste flygplats för nödlanding utan tappade kontroll
över flygplanet crashade i hudson floden, men piloten lyckades manövra planet
så,
Tack och lov så överlevde alla pga en fick en snabb räddning!
tur i oturen att det hände på en trafikerad flod, med färjor osv.

MEN bara tänk vad som kunde ha hänt!!
World trade center katastrof nr 2 liksom!!
tänk om dom inte hade klarat det till floden och landat inne NYC!,
den händelsen skulle vara tragisk stor!
Förstå hur många människor som skulle kunnat komma till skada då,
förmodligen skulle inga på flyget överlevt och jag vill inte ens tänka på
skadorna som skulle bli inne i NYC och hur många liv de skulle gå åt,
i en stad full med alla dessa skyskrapor....

Jag känner mig helt Chockad!,
allt hände så nära mig (man ser mitt hus på den bilden)
och det är helt otroligt att ett plan crashar i Hudson Floden,
i en flod mellan NYC och JERSEY!
så himla glad att alla hann räddas,
och dom hade på sätt o vis tur att dom hamnade där
för vintern är inte snäll just nu och därmed inte vattnets tempratur heller...


SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0