två ord om gårdagen.

Tårar

INAUGRAUTION







jag grät av lycka för Obama, USA och världen.
Barack Obama, tog över vita huset igår, svor eden och började sin roll som USAs President..
Hans tal, alla människor som följde honom i DC.... allt var så otroligt rörande och mäktigt och UNIKT!
så så fort jag tittade på händelsen på tvn kom tårar och lycka! obeskrivliga tider. hopp!

tyvärr kom de även tårar av olycka, hoppade av college igår,
innan de ens hunnit börja.
anledningen till det är att det är vansinnigt dyrt att plugga där.
jag hade så mycket inspiration att börja plugga, träffa studenter,
och komma ut på ett nytt sätt.. 
Därför var besvikelsen enorm,
hade dock inget val än att dra mig ur 1400 dollars engelska kurs.
skulle alltså kosta mig ca 11000 att gå en gång i veckan för engelska..
känns fortfarande tungt men livet har andra möjligheter
självklart ska jag fortfarande plugga
men jag måste ändra riktning i mina planer
och det blir inte vad jag tänkt mig från början..

men det ska inte få sänka mig, har ju trots allt
träffat på en hel del roliga människor som jobbar här i husen jag bor,
hantverkarna och spagänget, en hel del roliga typer kring min ålder och
dom har tillochmed gett mig smeknamn.
Dom som jobbar i spaet kallar mig PlatinumCutie 
och hantverkarna har nyss kommit på 90201.
alla är helt förundrade över min hårfärg(därav platinum) och vissa tycker jag liknar
kelly i gamla 90201 (vilket inte jag kan se)..
men hur som helst är det roligt att bli igenkänd och träffa nya människor!


MEN nu är problemet bara vad jag ska pyssla med på dagarna,
jag har något så fint som mycket tid!
har ni något tips om hur jag kan sysselsätta mig?

SF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0