USA-SWE

Början av Fredagskvällen spenderades på upper west side,
på en sushi restaurang på amsterdam avenue för att vara exakt!
Sissi, Sanna, Jonna, Maria och Jag samlades för en trevlig fredagsmiddag.
och jag måste återigen säga att jag är totalt besatt av denna råa rätt!
skulle faktiskt ärligt kunna klara mig på endast sushi numera.
jag som tidigare köttälskare föredrar numera råfisk, ris och sjögräs.
självklart får jag otroligt sug efter kött men kommer alltid att tänka på hur man
känner sig efteråt en tung kötträtt, äcklig mätt och trött,
då är faktiskt inte dom första tuggorna sent from heaven värt det.
den kvällen bjöd också på lite tur, inga frågor om leg.
och vi vet alla vad det innebär. öl, vin, drinkar. O JA!
Efter det trevliga mötet begav vi oss ut i kylan med våra leggingklädda ben
och festliga skor.
Dom andra tog vägen hem.
Jag tog vägen ner till The Hood.
För första gången var jag rädd, de var massor
av gäng ute den kvällen och kl var ca 12.30,
och som sagt var jag påväg till de mindre säkra området.
Men jag klarade mig fint som alltid, möttes upp av Chris och
hängde me honom o hans kompisar ett tag, drack öl
och var utanför mitt hus kl 5.30 som var blockerad
av typ 5 brandbilar.. väl inne i huset förstod jag att
jag inte skulle ta mig upp med hissen på ett tag
eftersom brandlarmet gör att hissarna är stoppade.
och trippa upp för trappor till våning 32 efter en helkväll
var inte ett val.

Jag sov därför ut till tja.. 4 på lördagen, hah
aldrig sovit så länge tror jag. vad gör det här landet med mig?
men efter många försök att ta mig upp lyckades jag faktiskt,
gjorde mig klar på en halvtimme och hoppade på bussen in till
NYC igen. mötte upp Jonna, tog oss på några affärer och råkade shoppa lite..
Sen drog vi oss till en sportbar på Times Square, Tonic.
Där vi spenderade nåra timmar, med
Fotboll (Soccer) USA - SWE på alla 100 tvapparater,
riktigt amerikansk cheeseburgare (som jag sedan ångrade att jag åt)
och klorvatten till dryck. ( som jag tillslut drack upp)
Anna, Kristina och Emelie dök också upp vid andra halvlek.
och typ massor av andra svenskar.... men så himmelskt!
min kommentar under hela kvällen var, jag älskar sverige, jag vill hem.
men när vi sedan bestämde oss för att gå ut efteråt,
hamnade på Aspen Social Club med ett gäng svenskar,
ville jag aldrig komma hem igen, svenskar(inte alla) är så jävla tråkiga o ytliga....
jag har bara varit ute med amerikaner/latinos/afroamerikaner sen jag kom hit,
och shit vilken skilldnad. anyway.
Stället var oroligt snyggt och musiken var den bästa blandningen jag någonsin
varit med om, period! så ja jag dansade o dansade o dansade...


SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0