Regn och Engelsk Text..

Maaaaaan, har jag nämnt att de inte är kul när det blåser här borta?
Idag var det regnoväder, vilket jag inte brukar bry mig om
så ofta regnar det inte och jag försöker alltid se det som något nytt och behövligt.
visst behöver vi regn och inte är de så farligt att bli blöt?
(bara de inte regnar en lördagkväll då jag ska ut med klänning och heals) hah!
Så jag kom ut med dubbelvagnen och tjejerna redo för att gå till Pree school,
då lyfter regnskyddet från vagnen så jag var alltså tvungen att våldhålla fast det
hela vägen,  blåsten här borta är EXTREM, ingen överdrift!
Jag var dygnsur, helt röd i ansikten av kylan och
regnet som piskade mig och helt slut efter vagnfärden..
När jag sen skulle hämta upp Emi från skolan,
gick vi två med varsitt paraply, vilket gick bara bra
men när vi kommer fram till huset sa jag bara
"håll fast i paraplyet Emi, nu kommer vinden!"
ohjälp! jag trodde hon skulle flyga bort! så
jag tog parrat och så fick hon gå bakom mig som skydd...

vilket äventyr, ha? tss ..

va mer,
Jo jag har sett nåra filmer,klassiker här hemma senaste (sjuka)tiden,
svenska filmer med engelsk text tex., testa det! annorlunda men kul!
man får dock stora koncentrations svårigheter, iieeea..

 Fucking Åmål / Show Me Love (bra översättning, not)
   Lust och Färgring Stor / All Things Fair

BTW, jag har blivit en bokmal..(nu blir du glad va mamma?)
Blir helt salig när jag tänker på att läsa en bok,
tycker det är en fantastiskt sysselsättning, dessutom får de
mig trött i huvudet och lugnar ner onödiga tankar, GULD!
Tack till min moster Erica och Mamma som gav mig böcker till jul!
SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0