Marias helg

Fredagen startade med en total omvänding,
Jag, Maria, Jonna, Maggie
skulle käka middag, ha sleepover på manhattan i en lägenhet på upper west
men hamnade på en snabb middag på Fridays och kastades oss in i klubblivet,
för en kväll med grym musik, såriga fötter, riktigt snöfall(inne på klubben) och mycket skratt!


 
  

 
Lördagen var en gåva från himmelen,
en dag av HOPP, må jag säga!
Det var såååå HETT! att jag gick runt i linne och svettades i
mjukis byxor....(dagen jag väntat på)
så iaf, Jag sov ut, tog kidsen till parken nåra timmar,
och tog mig sedan till Manhattan för att möta upp helggänget! (+ Cicci)
Vi strosade omkring på Blecker St., käkade på yogurtglass på pinkberry,
och drog oss upp till Amesterdam ave. till vårt (snart) standard Sushi ställe..
Efter en mycket mättande middag(jag åt tre rullar + edamame) så var det bara jag
och Jonna kvar, så vi hamnade på kvälls promenad i vimlet(times square) med linne och skinjacka!!
och avslutade med en Bio, Slumdog Millionair. stark film, som är så värd att se!

  

ndag
Eftersom vi var ute på fredagskväll,(vi brukar gå ut på lördag)
så känns de som om helgen blev förlängd, total lycka.
hur ofta upplever man att helgen känns längre, när den alltid bara
brukar flyga förbi och man knappt hinner känna efter..
Idag har jag därför dragit ut på varenda move,
duscha långsamt, sminka mig sent, äta 2 frukostar
och hänga vid datorn i omgångar...
vid 3 sen följde jag med kidsen och mamman till
svenska skolan. jag rycker in som extra stöd.
kl 6 var vi hemma igen, körde en snabb middag med familjen
och så dyker brudarna (helggänget) upp vid mig och hämtar upp mig,
så vi drar till utsikts poster kring mig och avslutar vid starbucks med
en Frappucino (strawberry & Cream) sheeit vad gott!
(helggänget)




nu har Maria åkt hem.
jag blir nere. vi tappar en i gänget och
man hamnar i något slags dimma av tankar...
men våren är här och man måste gå vidare,
dessutom styr vi upp reunion i sverige nästa år!


SF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0